אתר זה לא יהיה פעיל יותר, הינכם מוזמנים להתעדכן דרך האתר החדש שלנו בכתובת GAGANEWS.NET







Content

טרוי קרטר מדבר על ליידי גאגא בראיון; ARTPOP צפוי להשתחרר בקיץ הקרוב

1.3.2013
לאחר שערך ראיון עם מגזין V, טרוי קרטר, המנהל של ליידי גאגא, דיבר גם עם אתר האינטרנט Philly.com. טרוי דיבר שוב על עבודתו עם ליידי גאגא, הוא סיפר על הפגישה הראשונה שלהם ועל הזמנים עוד לפני שהתפרסמה, על עליית הפופולריות שלה והגיע עד לניתוח שעברה גאגא לפני מס' שבועות בירך ימין. קרטר גם הוסיף ודיבר קצת על אלבומה הקרב של גאגא, ARTPOP, ואמר כי הוא צפוי להשתחרר בקיץ הקרוב.

קראו את מה שנכתב באתר בתרגום לעברית:

טרוי קרטר היה בשפל שלו. הנשירה מהתיכון בפילדלפיה הגיעה כ"כ רחוק, הוא בנה עסק לניהול כשרונות, מכר אותו בתשלום גדול ולאחר מכן איבד את כל הכסף שלו. הלקוח הגדול ביותר שלו פיטר אותו והוא היה מרושש ומלא בחובות.

אז, כשהוא ישב במשרד שלו בלוס אנג'לס, שם הוא עמד בפני פינוי, נכנסו שני אנשים ששינו את חייו. ראשית הגיע ווינס הרברט, מפיק מוזיקלי, שבקש מקרטר לנהל את הכישרון החדש שהוא מצא, זמרת בשם ליידי גאגא, שעמדה בדיוק מאחוריו.

"ווינס הוא בחור גדול", נזכר קרטר, "אני זוכר אותו עובר דרך אזור הקבלה, ומאחוריו אני רואה את הבחורה הזאת עם הנעליים הגדולות, משקפי שמש גדולות ושחורות, וגרבי רשת, בלי מכנסיים, רק עם בגד גוף".

זה היה בשנת 2007. הרברט, עם הכישרון לאיתור כשרונות, שמע שיר אחד של ליידי גאגא והטיס אותה ללוס אנג'לס מיד ביום למחרת. היא הייתה עושה 'באז' במועדוני גייז בניו יורק, אבל חוץ מזה לא הכירו אותה כמעט.

"כל מה שהיא היום, היא הייתה גם אז כשהיא נכנסה דרך הדלת. פשוט הייתה לה כבר נקודת מבט. המוזיקה הייתה שם. אתה לא פוגש הרבה אומנים עם חזון, לא זמרים מתחילים, לא בהתחלה".

הרברט ידע שהמזל של קרטר ירד. אבל הוא גם ידע שחברו הוא נאמן, חכם, עובד קשה ואחד שייעשה את הטוב ביותר מהזדמנות.

"גם היום אנשים עדיין לא מבינים, הם מנסים להבין את זה", אמר הרברט. "אנחנו עדיין חיים בעולם הזה שיש אנשים לבנים ואנשים שחורים, אנשים אומרים: 'ווינס, אתם שני בחורים שחורים. למה נתתם לבחור השחור הזה להיות המנהל של הילדה הלבנה הזאת?' בגלל שבמוזיקה אף אחד לא מסתכל על הצבע. הם פשוט מסתכלים על הלב אחד של השני. וכאשר מסתכלים על זה, יש לו את כל הצבעים שבספר".

"הוא עמד לאבד את הבית שלו. לא היו לו מתנות לילדים בחג המולד. אבל בסופו של דבר, אם אתה בן אדם טוב כמו טרוי, דברים טובים ייקרו לך".


משהו להוכיח

השלושה יצאו לדרך.

גאגא בדיוק "נזרקה" מ-Def Jam Records, טרוי פוטר ע"י איב ג'פרס, הלקוחה הכי גדולה שלו והרברט פשוט עזב את חברת התקליטים שלו ביוניברסל כדי להתחיל משהו חדש וטרי.

"אז לכולם יש משהו להוכיח", אמר קרטר, "ואין מה להפסיד".

"הלכנו ממועדון אל מועדון", הוא נזכר. "היא הייתה במושב הקדמי במשאית של חבר שלנו. הולכים לארבעה מועדונים בלילה, מופיעים בפני מאות אנשים, בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו. היא בערך לבשה את אותה החליפה במשך שנה.

הרברט מוסיף: "לא היה לנו מספיק כסף בשביל ליישם את הרעיונות שלנו. לא היה לנו מספיק תשומת לב מאנשים. לא הייתה לנו שום תמיכה כזאת. אבל מה שהיה לנו זה אחד את השני. היה לנו לב".

גאגא נזכרה בחזון שלה (גסויות צונזרו) באחת מן הופעותייה בלוס אנג'לס: "היה לי חלום שאני אוכל לקחת את הסצנה המחתרתית בניו יורק ואני אוכל להפוך אותה למשהו עולמי".

סטפני ג'רמנוטה עזבה את אוניברסיטת ניו יורק בגיל 19 בשנת 2005 ואימצה את שם הבמה "ליידי גאגא". היא לה קול הורג, אהבה לקצב של מוזיקת ריקודים אלקטרונית ולבוש שערורייתי.

היא תמיד הייתה מחופשת, באופי. היא ראתה את עצמה כאומנית פרפורמרית. ללבוש חליפה מרצועות של בשר נא או מכסה של פח אשפה היה דרך כדי שהעולם ייקבל אותה בתנאים שלה.

כפי שהיא אמרה למעריצייה בלוס אנג'לס: "בין אם אתה הומו, סטרייט, ביסקסואל, טרנסג'נדר, טרנסקסואל, שחור, לבן, מוסלמי או מה שפאקינג אתה, אתה לא יודע כמה חופשי אתה תרגיש, איך אתה תוכל לעוף כ"כ הרבה מעל האחרים ברגע שתפסיק לחשוש ממה שאנשים אחרים חושבים עלייך".

תפקידיו של קרטר "היו לתרגם את החזון הזה", הוא אמר. "זה היה משהו שאף אחד לא ראה לפני זה. 40 תחנות הרדיו המובילות אמרו לנו שאנחנו צריכים להכנס אל תחנות הדאנס, וזה היה מוזיקת גייז, לא מה שהם ניגנו".

קרטר קרא ליזמי מועדונים, מעצבים, די ג'יים, תקשורת. "זה היה קרב פנים מול פנים", הוא אמר.

בתחילת שנת 2008, הם הוציאו את הסינגל הראשון שלה, "Just Dance". "לקח לנו שנה לגרום ל-40 תחנות הרדיו המובילות באמריקה לנגן אותו", אמר קרטר, "וזה קרה רק בגלל שהיא גדלה בקנדה. 40 תחנות הרדיו המובילות בבאפלו החלו לנגן אותו ואז השיר החל להתשפט". בסופו של דבר השיר הגיע למקום הראשון בבילבורד.


עלייה מטאורית

גאגא הייתה בין הראשונים ש"אימצו" את הטוויטר, בתחילת 2008, באינטראקציה עם מעריצייה באופן ישיר.

ברגע שהיא החלה להיות מוכרת יותר, בסביבות אמצע 2009, עלייתה הייתה מטאורית. הנה כמה מקרים בולטים:

בספטמבר 2009, בדיוק כשגאגא זכתה בפרס בתור האומנית החדשה הטובה ביותר בטקס ה-VMA של MTV, וסיימה את ההופעה הטלוויזיונית שלה כשהשתלשלה מהתקרה, מכוסה בדם מזוייף, היא עמדה לצאת לסבב הופעות גדול עם כוכב ההיפ הופ קניה ווסט.

אבל באותו הלילה, בפני קהל מרחבי העולם, קניה תפס את המיקרופון מטיילור סוויפט ותקף אותה כשהוא אומר שלביונסה מגיע הפרס של סוויפט. ווסט הפך להיות "רעיל" ופרש מסבב ההופעות המתוכנן.

המעגל הפנימי של קרטר וגאגא היה צריך להחליט, כמעט תוך לילה אחד, האם היא צריכה להופיע עם סבב הופעות לבד, לבטל, לקבוע תאריכים מחדש ולשנות את המקומות לאולמות יותר קטנים. הוא היה מוכרח לשקות עלויות, חוזים, שותפים, מעריצים, התפשטות מחלות שונות.

הוא בחר באופצייה האחרונה. יותר טוב כשיש סולד-אוט בכל ערב וביקוש שלא ניתן לענות עליו מאשר אלמות חצי ריקים או הופעה שלוקחת חודש כדי למכור את כל הכרטיסים אלייה. להקריב את ההכנסות לטווח הקצר לטובת הטווח הארוך. סבב ההופעות היה הצלחה אדירה והפופולריות שלה הרקיעה שחקים.

אז, בשנת 2010, קרטר ידע כי פנייתה הייתה גלובלית ורצה להתחיל בסבב הופעות ברחבי העולם. הוא אמר ל-"Harvard Business Review": "שאלתי את עצמי 'מי הוא הטוב ביותר בעסק הזה?' אני צריך לדעת איך להשיק סבב הופעות עולמי ואיך להגן על גאגא מבחינה כלכלית". הוא עשה עסקה עם מפלצת הבידור Live Nation כדי להשיק סבב הופעות בעל 120 הופעות. הסבב גרף כמעט 200 מיליון דולר.

"טרוי הוא מנהל מאוד מכובד", אמרה אניטה אלברס, הפרופסור שהשתתפה בכתיבת המחקרים בהרווארד. "הוא באמת האיש שמאחורי הקלעים - מאחורי ההצלחה שלה. העלייה שלה מהירה שזה מדהים, ולנהל טיפוס כזה מהיר לפסגה זה דבר קשה מאוד. זה דורש קבלת החלטות רבות, על סבב ההופעות, על שיחרור אלבומייה, יצירת שותפויות עם האנשים והחברות הנכונות, כל אחת מן ההחלטות האלה מגיעה עם סיכון משמעותי.

קרטר ביקר בכיתה שלה פעמיים.

"אם הוא יתקשר אליי מחר ויאמר אני רוצה ללמד בבית הספר לעסקים של הרווארד", היא אמרה, "אני הולכת להלחם על זה. אני חושבת שהוא יהיה פנטסטי".

מארק גייגר, הראש של המוזיקה בשביל William Morris Endeavor, הסוכנות של ליידי גאגא, אמר, "אני חושב שטרוי עובד בשקט ובלי הרבה אגו, שזה בשבילי באופן אישי נפלא ומרענן".


ההתרחבות

העושר והגישה שמגיעים עם הניהול של ליידי גאגא אפשרו לקרטר לחדד את האינסטינקטים היזמיים שלו באופן דרמטי.

לאחרונה הוא הקים קופת 'אנג'ל' שהשקיעה ב-40 חברות הייטק סטארט-אפ. לעתים קרובות הוא בעמק הסיליקון.

חוץ מקשרי המוזיקה של קרטר, אמר גייגר, "הוא המשיך והוסיף מסגרת חדשה לגמרי של יחסים לא חזקים פחות בעולם החדש של הפצת הטכנולוגיה".

לאחר שראתה גאגא את הסרט של פייסבוק, "הרשת החברתית", היא התקשרה לקרטר ושאלה אותו למה הם לא יכולים לעשות רשת חברתית משלהם רק בשביל המעריצים שלה?

קרטר החל לדבר עם אנשים בעמק הסיליקון והם יצרו סטארט-אפ נוסף, Backplane, שמסוגלת לספק פלטפורמה לחברת או לאומן לבנות "קהילה אותנטית", מה שהוא מכנה 'רשת מייקרו'.

בשנה שעברה גאגא השיקה את Littlemonsters.com רק בשביל המעריצים שלה, שנקראים Little Monsters.

קרטר אמר שכבר 1,300,000 מעריצים נרשמו.

הם יכולים להכנס לאתר בחינם ולקנות מוזיקה או כרטיסים למופע, לשוחח עם מעריצים נוספים ברחבי העולם, לראות סרטוני וידאו או כל תוכן שגאגא או המעריצים שלה מספקים.

התגלית האחרונה: מעריצים החלו להעלות את עבודות האומנות שלהם ל-Littlemonsters.com וגאגא התאהבה בזה. זה היה הרעיון שלה, אמר קרטר, להתחיל לשים את האומנות שלהם על חולצות טריקו ומאז מכירות סחורות ההופעות עלו ב-30 אחוז.

לגאגא אולי יש 55 מיליון לייקים בפייסבוק ו-34 עוקבים בטוויטר, אבל רובם מעריצים פסיביים. קרטר אמר שבעתיד זה יהיה יותר טוב להיות רק עם מיליון עוקבים או שני מיליון שממש מעריצים מושבעים.

הוא שהחזון האומנותי של גאגא תמיד יניע את העסק שלה, אבל המידע יהיה יקר ערך. יום אחד אתרים כמו Littlemonsters.com לא יספקו אותה.

"כמעט אף אומן לא הגיע לנקודה הזאת", הוא אמר, "שיש לו באמת מושג מי זאת קבוצת המעריצים שלו - מי המעריצים שלו באופן ספציפי ע"פ שם, גיל, מקום המגורים שלהם, מה הם עושים, מי החברים שלהם, לאילו הופעות הם הגיעו, איזה מוזיקה הם שומעים, אילו שירים הם מדלגים עליהם, ממש להבין אותם, שיש נתונים אמיתיים".

"וכל הנתונים האלה יעזרו לך לקבל החלטות טובות יותר בנוגע למוזיקה שאתה משחרר, באילו מקומות אתה מגיע לסיבוב הופעות, באיזה גודל האולמות, מחיר הכרטיס, כמה סחר לסחוב איתך. הכל. וכל אלה הולכות להיות החלטות שאנחנו הולכים לעשות שיהיו מבוססות על נתונים. זה לא הולך להיות דרך טוויטר, לא דרך פייסבוק. זה יהיה דרך האתרים שלך שאתה בונה, דרך הקהילות שלך.

"זה הולך להיות דבר מאוד שקוף שיש לך עם המעריצים שלך, ומידע שהמעריצים שלך מוכנים לתת", הוא אמר, "בגלל שהם רוצים חוויה טובה יותר".

אלבומה הבא של גאגא, בקיץ הזה, ישוחרר כאפליקצייה.

"זה עדיין יצא גם כדיסק פיזי וכעותק דיגיטלי", אמר קרטר, "אבל החוויה האמיתית תבנה כאפליקצייה, זה הזמן שלה כשהיא מבלה זמן עם מפתחי האפליקצייה, מדעני הנתונים...". אומנים יכולים לכלול סירטונים, כל חוויה שהם רוצים לספק באפליקצייה. "זה הולך להיות עתידו של האלבום", אמר קרטר.

האם הרעיון של לשחרר את האלבום כאפליקצייה היה רעיון שלה או שלו?

הוא צוחק. "אתה יודע", הוא אמר, "אנחנו חנונים".



יצירתיות ללא הרף

בדרך שלו, קרטר הרגיש שהוא פרפורמר כמו ליידי גאגא - לנהל אותה וקליינטים אחרים, כשהוא עובד כייזם. "זאת ההופעה שלי", הוא אמר.

הוא גם מאמין שהוא חייב חלק גדול מההצלחה שלו למדריכים שלו.

"מה עשיתי שהתברכתי בהזדמנות הזאת", הוא אמר שהמצב של קבוצה בתיכון בלוס אנג'לס, לא שונה מהמצב שלו כשהוא היה בגילם. כשהוא הרגיש שהוא לא מסוגל לראות מעבר לסביבתו, "יש אנשים שהיו מסוגלים לתת לי חזון... כדי למשוך אותי כשהייתי למטה".

קרטר גם יודע שההצלחה שלו יכולה להעלם מהר יותר משאתה מסוגל לאיית ד-י-ו-ו-ה. "אומנים אמיתיים", הוא אמר, "לא משחקים את זה בטוח. וזה לא בטבע שלו".

קרטר מהמר על משקה חדש, "Pop Water", שילוב בין מים עם ויטמינים וסודה, שהחברה שלו, "Atom Factory", פיתחה והם עומדים לצאת למכירה בלוס אנג'לס בקרוב.

"הוא איש שמחפש את כל הסיבות כדי להגיד כן לרעיון", אמרה באנץ' אייבגייז', סמנכ"לית התפעול ב-Atom .Factory "זה כנראה הדבר שגאגא הכי מעריכה בו. כאדם שלא מפסיקה להיות יצירתית, שבאה כל הזמן עם רעיונות מדהימים, שיש לה מנהל שאומר 'אני הולך למצוא את כל הסיבות לזה שאנחנו עומדים לעשות את זה', הוא כנראה חוויה מדהימה בשבילה".



גאגא כעת מתאוששת

קרטר אומר שבשבילו, סיבוב הופעות של ליידי גאגא הוא כמו יום המרמיטה, אותו הדבר בכל יום, אלה אם משהו משתבש.


לפני שבועיים, זה השתבש.

ליידי גאגא הייתה אמורה להיות בפילדלפיה בשביל שתי הופעות בשבוע שעבר, אבל נאלצה לבטל. לאחר שנה של סבב הופעות, 100 הופעות בה היא רוקדת, רצה, מטפסת על סולמות מאחורי הקלעים עם נעלי פלטפורמה מפלצתיות, היא סבלה מקרע בירך.

"היא דיי קשוחה", אמר קרטר, "כך כשאתה מקבל שיחה מגאגא, אתה יודע שזה רציני".

גאגא ביטלה את ששת שבועות האחרונים של סבב ההופעות שלה. היא עברה ניתוח ביום רביעי בניו יורק.

"דיברתי עם המתנח אתמול", אמר קרטר ביום שישי, "זה היה הרבה יותר חמור משחשבנו".

"זה היה דיי שבוע עמוס להרגע מסבב ההופעות", הוא הוסיף. "כוח אדם, ספקים, חברות ביטוח וכו'".

ההתמקדות עכשיו, הוא אמר, הוא לגאגא "לקחת את הזמן להשתקם".

גאגא דחפה את עצמה לזה, ועכשיו היא שילמה על זה, משהו שקרטר מבין ולא רוצה לשנות אותו.

"הדבר שהכי כיף בשבילי", הוא אמר, "זה לצפות באופן חווה דברים בפעם הראשונה, ואם אתה דוחף את עצמך, לעולם לא ייגמרו לך החוויות של הפעם הראשונה. בגלל שאתה תמיד מנסה משהו חדש".

הוא יכול לדבר על עצמו.

1 תגובות:

אנונימי ב- 1.3.2013, 17:59 אמר/ה...

אממ סיפור מדהים של השניים, באמת מתאים לו לנהל מישהי כמו גאגא

הוסף רשומת תגובה